عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 103
:: بازدید کلی : 576

RSS

Powered By
loxblog.Com

سالن های تصویر برداری
یک شنبه 19 دی 1400 ساعت 12:56 | بازدید : 22 | نوشته ‌شده به دست بهزاد اکبرپور | ( نظرات )

سالن مناسب تصویربرداری

میشه خواهرانه بهم کمک کنید و تو این مسیر بگین چطور می تونم این وضعیت رو بهتر کنم و خودمو بهشون بشناسونم؟ در دانشکده مون از سال بالایی ها، یک نفر بود که وضعیت تحصیلی مناسبی نداشت. سرمو می بردم به آسمون، لامذهب قدش تا آسمون بود! مثلا فرض کنید یک آشنایی دارید که در جنوب کشور زندگی می کنه. منظورم این نیست که یه نفر پیدا میشه که صد در صد مطابق با معیارهای ما باشه و اگه در آشنایی با کسی، طرف مقابل مون، کوچکترین اختلاف نظری با ما داشت، ردش کنیم. اصولا عکاسی کودک به دلیل عدم آشنایی کودکان با محیط نیازمند صبر و حوصله زیاد است.طبیعتاً کودکان کنجکاو هستند. وقتهای عکاسی در سها از ۱۰ صبح تا ۱۸ شب هر دوساعت و در یک سالن مستقل با دکور و ابزارهای تخصصی انجام می شود. گویا این که خواستگارهاتون رو در اون شش ماه رد می کردید احساس می کنید بی عقلی بوده.

موقعیت جغرافیایی سالن

از حرف هاتون متوجه شدم که درباره ی رفتارهای ضد و نقیض اون شخص یکم متعجب هستید. یا احساس شرمندگی پیش خانواده ی اون شخص دارید. اون هم باخودش میگفته که من بهش گفتم دیگه و خواستم این رابطه ی اشتباه تموم بشه، خودش نخواست. برا همین ازش شماره خواستم تا اولش کمی باهاشون آشنا شم. یافتن بافت، شما و فرزندتان را به چالش می کشد تا انواع مختلف سطوح را جستجو کرده و به دنبال الگوهای پیچیده ای باشید که می توانید در موادی که می خواهید پیدا کنید. فضای باز از بی حوصلگی و لجبازی کودکان جلوگیری می کند از این رو عکس هایی با کیفیت بالا و عالی از آن ها ثبت می شود .عکس های افقی و مدل خوابیده ،جست و جو و بازی گوشی کودک در طبیعت ،خندیدن و بازی کردن در دشت های پرگل ، عکاسی با درخت ، حالت های طبیعی کودک در حال کنجکاوی ، شن بازی و دویدن بر روی چمن از انواع ژست های عکاسی آتلیه در فضای باز برای کودکان می باشد . منم حال وروز خوبی ندارم واقعاحالم گرفته اس.یه عالمه زمان بهش فکرمیکردم الان شکه شدم واقعا

زمان دانش آموزی بعضیا برای این که نمره شون به جای بیست، نوزده شده بود گریه میکردن. بی قراری یا گریه ی نوزاد مانع انجام کار می شود،کمی قبل از رفتن به آتلیه نوزاد را به حمام ببرید تا در زمان عکاسی راحتتر به خواب برود. دیگ شبابه مغزم دستورمیدم حق نداری بهش فکرکنی.دیشب توی حیاطمون به پدر پدربزرگم فکرکردم ک زمان جنگ جهانی دوم ودر اوج قحطی چه کارهایی کرده. من خوب باشم یا بد باشم، پدر و مادر دیگری، من رو نمیخواد. خوب این هم طبیعیه. آدم بزرگ ها هم باید مواظب باشن این تجربه ها براشون تبدیل به فوبیا نشه و منشأش رو پیدا کنن و از اثر مثبتش بهره ببرن نه منفی. سعی کنید هماهنگی رنگ ها را در نظر بگیرید و در انتخاب رنگ ها (لباس، چیدمان و پس زمینه) نهایت دقت را به خرج دهید. بهتراست آتلیهای را انتخاب کنید که هرچه بیشتر به خیابانهای اصلی و یا اتوبان نزدیک بوده و دسترسی به آن، آسان باشد. می توانید نوزاد را در ظروف، سبد و اجسام دیگری قرار دهید و از کالاهایی مانند پتو، کلاه، شال، پارچه حریر، و غیره برای ایجاد زیبایی در عکس ها استفاده کنید.

شما این قدر صادق هستید که می ترسید دوباره گیر شخصی بیفتید که مثل شما نباشه. مثل این که چرا اوائل اون قدر سعی داشت قلب شما رو تسخیر کنه و چرا بعد از این کار، رفتارش عوض شد. و این که ارتباط تون رو انکار کرده و گفته که صرفا ارتباط کاری بوده به این خاطره که از زندگی خودش راضیه و نمیخواسته خودش رو در دردسر بندازه و زندگی اولش رو خراب کنه. صرفا از این باب بود که احساس کردم میتونه یکم آب روی آتیش دل تون بریزه تا سریعتر خاموش بشه. من هم بهش بی علاقه نبودم و از رفتن خاری در پاش دلم آتیش میگرفت ولی بعضی شرایطش طوری بود که هرگز نمیتونستم به عنوان همسر بهش نگاه کنم. این که از اعتماد دوباره خوف دارید، حق میدم به شما. شما نوع شلغتون ایجاب میکنه که موکلین شما حس کنن شما حامی اون ها هستید و می تونن روی شما به عنوان سنگ صبور حساب کنن. در این گزارش تصاویری مشاهده می کنید که با کمال حوصله و دقت گرفته شده اند. عکاسی کودک و عکاسی نوزاد در آتلیه کودک یکی از بهترین مواردی است که میتواند خاطرات ماندگاری برای کودکان و خانوادههای آنها رقم بزند.

مهمترین ویژگی ها

یکی از کارهای که عکاسان خوب انجام میدهند عکسهای نابی از کوچولوها میگیرند که آنها بلد نیستند ژست بگیرند میگیرند. معمولاً برخی مادران قبل از اینکه به آتلیه کودک بروند، با جستوجو در اینترنت درباره ژست عکاسی کودکان در آتلیههای متفاوت، میخواهند این ژستها را به هر نحوی که شده در آتلیه انتخابشده روی فرزند خود پیاده کنند؛ اما ممکن است برخی از این ایدهها و ژستها قابلیت اجرایی نداشته باشند و بهتر است مادران از اصرار بیشازحد خودداری کنند. تلاش کنید حالات و ژست هایی که به نوزاد می دهید آنقدر دشوار نباشد، تا نوزاد قادر به انجامش باشد. حالا بحث خودمون. اون آقا از این جهت که میدونسته قرار نیست همسر رسمی شما بشه عذاب وجدان داشته و از طرفی هم خیالش راحت بوده که شما نیاز عاطفیش رو برطرف میکنین، حرف هایی میزده که عذاب وجدانش کمتر بشه. عکاسی که می خواهد از کودک شما عکس بگیرد باید رفتار دوستانه و مهربانی داشته باشد، چرا که در این صورت کودک شما با او رابطه خوبی برقرار خواهد کرد و به همین دلیل در تمامی عکس هایی که می گیرد لبخند به لب خواهد داشت. خودتون گناه داره چرا انقدر اذیتش میکنین و بهش میگین ازش متنفرین؟

الان باید به کجا رفت؟

به نظر من که عشق و دلبستگی تون نشان از سلامت روح و روان تون داره و خیلی طبیعیه و اگر این طور نمیشد جای تعجب داشت. خوب است که برخی از قوانین معمول ترکیب را بدانید حتی اگر نمی خواهید تمام وقت آنها را کورکورانه دنبال کنید. در همون ماجرای خودم صد در صد قبول دارم اگر بیشتر نگاهم رو کنترل میکردم میتونستم اون تلخی ها رو تجربه نکنم و قطعا اختیارم سلب نشده بود اما باز به معنای این نیست که صد در صد من مقصرم. منم روزی ده بارچکش میکردم امادیگ نمیکنم. این جستجو محدود به محدوده ها نشده و در محله های مختلف مثل تهرانپارس ، رسالت ، نارمک ، سعادت آباد ، پاسداران ، سهروردی ، یوسف آباد ، پونک ، صادقیه و ستارخان و ده ها محله ی دیگر نیز میتوانید به آسانی بهترین آتلیه کودک را انتخاب کنید . ما ورودیه یا محدودیت خرید نداریم یعنی مجبور نیستید مبلغ خاصی خرید کنید برای همین مامان باباهای زیادی سالیانه ساله که برای ثبت بزرگ شدن فرشته هاشون با ماهی یک یا چند عکس پیش ما میان و این افتخاری شده تا ما در آرشیو کارامون عکسهای خاطره انگیز زیادی داشته باشیم که بتدریج بزرگ شدن بچه هارو تو ده سال یا بیشتر رو نشون میده.

خاطره تون هم جالب بود. اگه کامل از ذهن تون بره دیگه تجربه ای از این اشتباه تو زندگی تون نخواهد بود. درسته که در این بیراهه وقت تون گرفته شد و انرژی مصرف کردید اما برگشتن به راه اصلی مگه به معنای جلوگیری از هدرشدن بیشتر وقت و انرژی نیست؟ شما می خواهید زیباترین عکسها را از کودک خود داشته باشید، و این کار سختی های خود را به دنبال دارد. دختر بچه ها عاشق رنگ های شاد و زنده هستند. شاد باشید و ایام به کام . گاهی اوقات یک نفر به آدم یک جمله میگه و تحسینش میکنه و اون جمله تا ابد در ذهن انسان حک میشه. بعدش هم چون شما اون رو به عنوان همسر خودتون میدید، به این حرف ها توجهی نمیکردید و رهاش نمیکردید. به نظرم زندگی برای آدم بزرگ ها هم شبیه اینه. وقتی دانشمندان اسلامی نتونستن یک راهکار عملی و کارآمد برای این معضل ارائه بدن، مردم اون ها رو رها میکنن. میخواستم بچه رو تحویل بخش افراد گم شده بدم که دیدم یک نفر از اون دور دورها داره بچه رو نگاه میکنه. اصلا در این دنیا مگر چقدر چیزهای صد در صدی و مطلق وجود داره؟ دنیا همینه دیگه. برای هر کسی پیش میاد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0