عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 16
:: بازدید سال : 106
:: بازدید کلی : 579

RSS

Powered By
loxblog.Com

راهنمای خرید هدفون بلوتوث
یک شنبه 6 مرداد 1398 ساعت 16:36 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست بهزاد اکبرپور | ( نظرات )

راهنمای خرید هدفون بلوتوث

برای بسیاری از کاربران هدفون، هدفون مترادف است با هدفون بلوتوث. این امر بیش از هر چیز ناشی از تغییر سبک زندگی افراد و نیاز به ابزاری است که با کمترین دردسر ممکن، شنیدن موسیقی و پاسخ به تماس‌های تلفنی و … را ممکن سازد. در حقیقت، با وجود آنکه بیشتر کاربران متوجه تفاوت کیفی هدفون‌های سیمی و بی‌سیم هستند، اما در نهایت ترجیح می‌دهند که از هدفون‌های بلوتوث استفاده کنند. البته برخی محصولات مانند سری ATH-DSR شرکت ژاپنی آدیو-تکنیکا و یا هدفون‌های وایرلس شرکت بیرداینامیک، این فاصله‌ی کیفی را به حداقل رسانده‌اند.
از سوی دیگر، به دلیل این نیاز روز افزون، تقریباً تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک، مدل‌های بلوتوث مختلفی را به بازار عرضه‌ کرده‌اند. نتیجه، خیل عظیمی از محصولات است که انتخاب را بسیار مشکل می‌کند. از این‌رو، ما تصمیم گرفتیم که یک راهنمای خرید به هدفون‌های بلوتوث اختصاص دهیم و چهار ایرفون و چهار هدفون برتر بلوتوث موجود را معرفی کنیم.
اما پیش از آنکه به مدل‌های انتخابی برسیم، باید به این پرسش پاسخ دهیم که یک هدفون بلوتوث خوب، جدای از کیفیت صدا و کیفیت ساخت خوب که فاکتور اصلی انتخاب هر هدفونی محسوب می‌شود، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ پاسخ، چهار شاخصه‌ی ایزولیشن مناسب و نشتی صدای کم، وزن و ابعاد مناسب، راحتی، و در نهایت، توانایی مناسب در دریافت و حفظ سیگنال بلوتوث است.
در درجه‌ی نخست، از آنجا که کاربران معمولاً از هدفون‌های بلوتوث در محیط‌های خارجی استفاده می‌کنند، این محصولات باید توانایی ایجاد سدی مستحکم در برابر سر و صداهای خارجی را داشته باشند و به عبارت دیگر ایزولیشن خوبی فراهم آورند. از سوی دیگر، از آنجا که صدای موسیقی نباید مزاحم سایر افراد همجوار شود، هدفون باید نشتی صدای کمی نیز داشته باشد.
علاوه بر آن، چنین هدفونی باید وزن و ابعادی مناسب داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی آن را حمل کند و در استفاده‌ی طولانی‌مدت، باعث خستگی نشود.
در مرتبه‌ی سوم، مهمترین شاخصه‌ی هر هدفونی قرار می‌گیرد که نبود آن، می‌تواند بهترین و گران‌قیمت‌ترین هدفون‌ها را به ابزاری بدون استفاده بدل کند و آن هم راحتی است.
بخشی از راحتی هدفون، به مورد دوم، یعنی وزن و ابعاد مناسب بر می گردد. اما به جز آن، جنس ایرپدها، فشار آنها روی گوش، ایستایی خوب ایرفون داخل گوش، فشار هدبند و توزیع مناسب وزن هدفون روی سر، از مهمترین مواردیست که باید در حین انتخاب یک هدفون به آنها توجه شود. فاکتورهایی که ممکن است از گوشی به گوش دیگر و از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. پس بهتر است تا حد امکان، پیش از خرید، محصول را امتحان کنید و از راحتی آن اطمینان حاصل نمایید.
و در نهایت، به موردی می‌رسیم که بسیاری از هدفون‌های بلوتوث بی‌کیفیت با آن مشکل دارند و آن هم توانایی دریافت و حفظ سیگنال بلوتوث است. تعداد زیادی از هدفون‌های بلوتوث، به‌خصوص آنهایی که ساخته‌ی شرکت‌های درجه سه هستند، مکرراً دچار قطعی صدا و یا اختلالات صوتی می‌گردند.
اکنون که چهار شاخصه‌ی تعیین کننده در انتخاب یک هدفون بلوتوث را شناختیم، نگاهی خواهیم انداخت به چهار ایرفون و چهار هدفون برتر که به ترتیب قیمت، سامان داده شده‌اند. در انتخاب این مدل‌ها، حداکثر دقت به عمل آمده است تا آنها علاوه بر چهار فاکتور یاد شده، بهترین کیفیت ممکن به نسبت هزینه‌ی پرداختی را نیز به ارمغان آورند.

ایرفون

ایرفون می آدیو X5

ایرفون می آدیو X5

۱- MEE Audio X5
فهرست ما با ایرفونی کاربردی از شرکت آمریکایی MEE Audio آغاز می‌شود. ایرفونی با بدنه‌ی ظریف و سبک و صدایی جذاب و دلنشین که می‌تواند انتخابی کم‌نقص برای طیف گسترده‌ای از کاربران باشد.
X5 از وضوح، شفافیت و تفکیک خوب و بیسی نسبتاً قدرتمند برخوردار است و به جز بیس‌هدها و دوست‌داران سبک‌هایی نظیر هیپ‌هاپ، تقریباً هر شنونده‌ای را راضی می‌کند.
بدنه‌ی آلومینیومی بسیار سبک آن، به کمک ایرتیپ‌های سیلیکونی و قلاب‌های داخل گوش، فیت کم‌نقصی را فراهم می‌کند و از لحاظ راحتی و ایستایی نیز امتیاز بسیار خوبی برای X5 به ارمغان می‌آورد.
دوام شارژ نیز در حدود ۶.۵ ساعت است. رقمی که می‌توانست کمی بیشتر باشد، اما با توجه به قیمت محصول، چندان دور از انتظار نیست.
میکروفون داخلی با کیفیت قابل قبول، امکان اتصال ایرپیس‌ها در زمان استفاده نکردن از ایرفون، برد بلوتوث ده متری و …، از دیگر شاخصه‌های اقتصادی‌ترین ایرفون وایرلس فهرست ماست.

ایرفون اسکال کندی Ink'd Wireless

ایرفون اسکال کندی Ink’d Wireless

۲- Skullcandy Ink’d Wireless
ایرفون دوم لیست ما، محصولی برای دوست‌داران بیس و سبک‌های هیپ‌هاپ، الکترونیک و پاپ است. اگر شما هم یکی از آنها هستید، بهترین گزینه برای شما مدل Ink’d Wireless از شرکت آمریکایی اسکال‌کندی است. یک ایرفون بلوتوث پشت گردنی سبک با صدای هیجانی و بیس بسیار قدرتمند.
نک‌بند انعطاف‌پذیر ایرفون از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است تا علاوه بر انعطاف‌پذیری استثنایی، وزن بسیار خوبی به محصول ببخشد. در واقع Ink’d Wireless تنها ۲۴ گرم است و به لطف طراحی دقیق بدنه و ایرتیپ‌ها، یکی از راحت‌ترین ایرفون‌های بلوتوثی موجود در بازار است.
اسکال کندی Ink’d Wireless، از بلوتوث ۴.۱، دوام شارژ ۸ ساعته و راحتی و ایزولیشن بسیار خوبی برخوردار است و قطعاً بیس‌هدها را بهتر از هر ایرفون بلوتوث هم‌قیمت دیگری راضی می‌کند.
با این همه، Ink’d Wireless در برابر رطوبت و پاشش قطرات آب و عرق مقاوم نیست و همچون می آدیو X5، نمی‌توان از آن در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین استفاده کرد. اگر به یک ایرفون وایرلس ورزشی نیاز دارید، بهتر است به سراغ گزینه‌ای نظیر می آدیو X7 بروید.

ایرفون می آدیو X7 Plus

ایرفون می آدیو X7 Plus

۳- MEE Audio X7 Plus
به سومین ایرفون این فهرست می‌رسیم. یک ایرفون ورزشی با صدایی متوازن و جذاب.
X7 Plus که از ساخته‌های می آدیوست، از صدایی متوازن و گیرا با وضوح و تفکیک خوب، ساونداستیج نسبتاً وسیع و میدرنج و تربل کم‌نقص برخوردار است و همین عوامل، آن را به یکی از خوش‌صداترین ایرفون‌های ورزشی حال حاضر بدل نموده‌اند. البته این ایرفون را نمی‌توان یک ایرفون بیسی دانست و بیس‌هدها بهتر است به سراغ گزینه‌ای دیگر بروند. اما برای سایر شنوندگان، X7 Plus‌ می‌تواند گزینه‌ای بسیار خوب تلقی شود.
بدنه از مقاومت و دوام خوبی بهره‌مند است و به لطف تکنولوژی Liquipel Watersafe، نیازی به نگرانی از بابت رطوبت و پاشش قطرات آب و عرق وجود ندارد.
با این همه، بدنه X7 Plus کمی بزرگ است و ممکن است کاربرانی که گوش‌هایی کوچک دارند با فیت این محصول دچار مشکل بشوند. این دسته از کاربران بهتر است که به سراغ مدل X8 بروند که با وجود بهره‌مندی از صدایی خوب، از لحاظ کیفیت صدا، کمی ضعیف‌تر از X7 Plus‌ است، اما در گوش‌های کوچک، فیت و ایستایی بهتری ایجاد می‌کند.

ایرفون سنهایزر Momentum In-Ear Wireless

ایرفون سنهایزر Momentum In-Ear Wireless

۴- Sennheiser Momentum In-Ear Wireless
جایگاه چهارم و نهایی ما به نسخه‌ی بلوتوث یکی از مشهورترین ایرفون‌های سال‌های اخیر، از یکی از برترین شرکت‌های هدفون‌سازی تاریخ یعنی سنهایزر اختصاص داده شده است. ایرفون بی‌سیم پشت گردنی مومنتوم از خانواده‌ی بزرگ مومنتوم که جوایزی بسیار معتبر از مجلات و وبسایت‌های مختلف را از آن خود کرده است. نخستین چیزی که در مورد Momentum In-Ear Wireless توجه را به خود جلب می‌کند، ظاهر درخشان آن است. بدنه‌ و نک‌بند ارگونومیک و سبک آن، در کنار ایرتیپ‌های با کیفیت و طراحی استثنایی، راحتی بسیار مناسبی را به ارمغان می‌آورد. اما از آن مهمتر صدای ایرفون است که به لطف درایورهای داینامیک با کیفیت، بیشتر موسیقی‌دوستان را راضی خواهد کرد. بیس قدرتمند و کوبنده و تربل شفاف، تجربه‌ای هیجان‌انگیز از قطعات الکترونیک، متال، پاپ و هیپ‌هاپ ایجاد می‌کند. Momentum از میکروفون خوش‌کیفیتی برخوردار است و یک کیف شکیل نیز به همراه دارد. دوام شارژ نیز در حدود ۱۰ ساعت است که رقم رضایت‌بخشی محسوب می‌شود.

هدفون

هدفون فیلیپس SHB3075

هدفون فیلیپس SHB3075

۱- Philips SHB3075
نخستین هدفون لیست ما محصولی از شرکت فیلیپس است. یک هدفون روی گوش که علاوه بر ظاهر خوب، از کیفیت ساخت و کیفیت صدای مناسبی نیز برخوردار است و می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال یک هدفون جمع و جور با کیفیت می‌گردند، گزینه‌ای شایسته تلقی شود.
SHB3075، از خانواده‌ هدفون‌های +BASS کمپانی فیلیپس است و همانطور که مشخص است، از بیس اغراق‌شده‌ای برخوردار است که بسیاری از شنوندگان موسیقی، طرفدار پر و پا قرص آن هستند. البته این بیس قدرتمند به معنی عدم شفافیت صدا نیست و SHB3075 در کنار آن، از وضوح و تفکیک نسبتاً خوبی نیز بهره‌مند است تا در نهایت، شنونده بتواند موسیقی را با کیفیتی دلنشین بشنود.
از سوی دیگر، طراحی خوب و سبکی بدنه‌ی تاشو در کنار ایرپدهای فومی، موجب پدید آمدن راحتی و ایزولیشن رضایت‌بخشی شده است.
مجموع این موارد، در کنار دوام شارژ ۱۲ ساعته، از SHB3075 یک هدفون پرتابل اقتصادی ارزشمند ساخته است.
اما اگر راحتی هدفون‌های دور گوش را به هدفون‌های روی گوش ترجیح می‌دهید، می‌توانید برادر بزرگ‌تر SHB3075، یعنی SHB3175 را مد نظر داشته باشید که هم از لحاظ کیفیت صدا و هم از لحاظ راحتی و ایزولیشن گزینه‌ی بهتری به شمار می‌رود.

هدفون آدیو-تکنیکا ATH-S200BT

هدفون آدیو-تکنیکا ATH-S200BT

۲- Audio-Technica ATH-S200BT
انتخاب دوم ما، یک هدفون روی گوش از شرکت ژاپنی آدیو-تکنیکاست. هدفونی با نام ATH-S200BT که حدود یک سال و نیم پیش به بازار عرضه شد.
ATH-S200BT در درجه‌ی نخست یک محصول کاربردی برای استفاده‌ی روزمره است و از این رو، در طراحی آن، بیش از هر چیز به کاربردی بودن آن اندیشیده شده است.
بدنه‌ی سبک‌وزن، امکان چرخش ۹۰ درجه‌ی ایرکاپ‌ها، راحتی و ایزولیشن بسیار خوب، دوام شارژ استثنایی ۴۰ ساعته، کنترل آسان عملکرد‌ها و میکروفون نسبتاً خوش‌کیفیت، مواردی هستند که این هدفون را به یک هدفون پرتابل کم‌نظیر بدل می‌کنند.
از لحاظ صدا، ATH-S200BT از صدایی نسبتاً متوازن و نرم با بیس، میدرنج و تربل شفاف و واضح برخوردار است و به جز سبک‌های بیس-محور می‌توان برای شنیدن بیشتر سبک‌های موسیقی روی آن حساب باز کرد.
با این همه، اگر برخی از توانایی‌های این هدفون نظیر دوام شارژ ۴۰ ساعته و راحتی و ایزولیشن عالی برای شما در اولویت نیست و بیش از هر چیز به کیفیت صدا اهمیت می‌دهید، شاید گزینه‌ای نظیر MEE Audio Wave که از صدایی شفاف‌تر و دلنشین‌تر بهره‌مند است، گزینه‌ای بهتر برای شما باشد.
در واقع، Wave شاید خوش‌قیمت‌ترین انتخاب برای کسانی باشد که بیش از هر چیز به دنبال وضوح و شفافیت هستند. این هدفون با اینکه تقریباً همانند تمامی هدفون‌های بلوتوث صدایی نسبتاً هیجانی دارد، اما در عین حال در این امر به ورطه‌ی اغراق نمی‌افتد و همه‌چیز را فدای هیجان نمی‌کند. یعنی در عین وجود بیس قدرتمند و شادابی صدا، از میدرنج، تربل و جزئیات قابلی نیز برخوردار است و می‌توان با آن از موسیقی کلاسیک، فولک و جز نیز لذت برد.
به علاوه، Wave در کنار دوام شارژ ۲۴ ساعته، از امکان اتصال به صورت سیمی نیز بهره‌مند است. شاخصه‌ای که ATH-S200BT فاقد آن است.

هدفون اسکال کندی HESH 3

هدفون اسکال کندی HESH 3

۳- Skullcandy HESH 3 Wireless
اگر شما یک بیس‌هد هستید و نخستین اولویت شما در صدا بیس است، حتماً پیش از هر برند دیگری به سراغ اسکال‌کندی بروید. اسکال‌کندی متخصص ساخت هدفون‌های بیسی برای دوست‌داران موسیقی هیپ‌هاپ، الکترونیک و … است و تقریباً از ارزان‌قیمت‌ترین مدل این کمپانی تا گران‌قیمت‌ترین آنها برای این گروه از موسیقی‌دوستان طراحی شده است.
HESH 3 نیز چنین است. هدفونی با صدای فان، گرم و نسبتاً تاریک با بیس بسیار برجسته و قدرتمند.
از لحاظ طراحی بدنه، ما با هدفونی ساده با بدنه‌ای قرص و محکم و تاشو و ایرپدهای مموری‌فومی بسیار نرم روبرو هستیم که راحتی و ایزولیشن بسیار خوبی فراهم می‌کنند.
دوام شارژ ۲۲ ساعته، قابلیت شارژ سریع و امکان استفاده با سیم نیز خیال شما از بابت شارژ را آسوده می‌کند و می‌توان حداقل دو-سه روزی، بدون شارژ مجدد، روی HESH 3 حساب کرد.
در ضمن، اگر تصور می‌کنید که ممکن است HESH 3 خواسته‌های شما از قدرت و شدت بیس را برآورده نسازد، بد نیست برادر بزرگتر این هدفون یعنی Crusher Wireless را مد نظر داشته باشید. هدفونی با کیفیت ساخت و طراحی بهتر و قابلیت Haptic Bass که بیس را با ایجاد لرزش و به صورت فیزیکی به شما منتقل می‌کند.

هدفون Bang & Olufsen BeoPlay H4

هدفون Bang & Olufsen BeoPlay H4

۴- Bang & Olufsen BeoPlay H4
گران‌قیمت‌ترین هدفون لیست ما، یکی از چشمگیرترین هدفون‌های وایرلس سال‌های اخیر است. شرکت دانمارکی بنگ اند الافسن، در طول ۹۴ سال فعالیتش، همواره بر طراحی اصیل و یکه تاکید داشته و H4 نیز از این قاعده مستثنا نیست.
ترکیب بدنه‌ی آلومینیومی، هدبند استیل و ایرپدهای چرمی، H4 را به هدفونی بی‌نهایت جذاب با راحتی عالی بدل کرده است.
کنترل عملکردهای هدفون به وسیله‌ی دکمه‌های فیزیکی زیر ایرکاپ صورت می‌گیرد و دوام شارژ باتری داخلی حدود ۱۹ ساعت است. البته امکان اتصال کابل و استفاده به صورت سیمی نیز وجود دارد. به‌علاوه، میکروفون داخلی هدفون نیز کیفیت قابل قبولی دارد.
از لحاظ صدا، H4 از صدایی دلنشین و نرم، با بیس نسبتاً برجسته، میدرنج شفاف و تربل نسبتاً کنترل‌شده برخوردار است و تقریباً با هر سبکی سازگار است.
البته چنانچه به بیس قدرتمندتر و طراحی جسورانه‌تر علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سراغ V-MODA Crossfade Wireless بروید که یکی از برترین هدفون‌های وایرلس برای سبک الکترونیک قلمداد می‌شود.

این بود فهرست چهار ایرفون و هدفون بلوتوث برگزیده‌ی ما. فهرستی که تلاش شد برترین گزینه‌های موجود را در بر گیرد و پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها، خواسته‌ها و بودجه‌ها باشد. پس، اگر قصد شنیدن موسیقی در حین قدم زدن و پیاده‌روی یا سفر را دارید، احتمالاً یکی از گزینه‌های بالا، چاره‌ی کار است. ولی اگر هنوز در انتخاب شک دارید، می‌توانید به شوروم و فروشگاه ایران‌هدفون مراجعه کنید و پیش از خرید و انتخاب، محصول را امتحان نمایید تا از هماهنگی آن با سلیقه‌تان، آسوده‌خاطر شوید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

 



:: برچسب‌ها: هدفون , هدفون بلوتوث , انواع هدفون , شهر24 , آگهی رایگان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0